Tuesday, January 22, 2013

Berkorban demi kerjaya-Zaila Mohamad


Berkorban Kerjaya Demi Keluarga - WAHM, SAHM, SOHO

Tajuk : Korban Kerjaya Demi Keluarga

Assalamu'alaikum,

Alhamdulillah, hampir dua bulan setengah sudah saya berada di rumah menguruskan
 segala keperluan keluarga. Tiada yang lebih menggembirakan hati & perasaan ini
 melainkan melihat anak membesar di depan mata & dapat memantau setiap pergerakan mereka.
 Syukur juga apabila ibubapa, adik beradik dan ahli keluarga dapat
 menerima keputusan saya dengan baik dan begitu positif sekali.

Namun saya akui, tidak mudah untuk melepaskan kerjaya demi anak-anak.
Terlalu banyak dugaan & halangan yang harus diatasi. Perkara pertama yang paling
 menjadi kebimbangan adalah pandangan ibu bapa saya sendiri.
 Tentulah restu mereka yang paling saya harapkan memandangkan mereka telah
membesarkan saya selama 23 tahun (ssebelum tanggungjawab dilepaskan kepada en suami)
 dan telah memberikan pendidikan yang terbaik buat saya. Dengan ijazah kejuruteraan di dalam tangan,
 sudah pasti mereka mengharapkan saya berjaya sebagai seorang jurutera ataupun
memegang jawatan tinggi di mana-mana institusi. Namun, maafkan diriku mak ayah..
jawatan yang paling tinggi yang sedang disandang sekarang ini tidak boleh diukur dengan
 harta dunia tetapi hanya keikhlasan hati yang menjadi ukurun titik kejayaan anakmu ini.

Baca lagi di sini, Bab 4 http://superwahmsupermom.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment